Kundsamtal kring försäkring
Kursen vänder sig till dig som har en affärs- och kundstödjande snarare än en rådgivande roll så som t.ex. informatör, kundtjänstmedarbetare, administratör, assistent, förmedlarkontakt eller liknande.

Innehåll

Kursen är baserad på branschgemensamm kunskapskrav och stärker dig i din roll och i ditt affärs- och kundstödjande arbete.

Kursen genomförs på distans och består av flera interattkiva e-kurser varvat med övningar, och avslutas med ett målgruppsanpassat kunskapstest. Efter genomförd kurs med godkänt resultat utfärdas ett diplom.

Kursen omfattar:
• Ramverk kring försäkring
• Försäkringsrörelselagstiftning och försäkringsavtalsrätt
• Inför mötet med kund
• Ansvar och krav
• Allmän juridik
• Penningtvätt och finansiering av terrorism
• Kundens ekonomi och behov av försäkringsskydd
• Socialförsäkring och exempel på sparprodukter
• Livförsäkringsteknik
• Kunskapstest

Studietid
Ca 20 timmar
Tillgänglighet
Kursen är tillgänglig direkt efter anmälan och i 365 dagar, om inget annat avtalats.
Pris
3 995 kr exklusive moms.
”Kul och lätt att genomföra då motivationen var på topp tack vare att kursen innehåller både produktkunskap och regler och krav”

Skräddarsydda företagslösningar
Är ni flera deltagare från till exempel samma företag hjälper vi er att ta fram ett upplägg som är anpassat efter era behov och önskemål.