Samarbetet mellan InsureEd och House of CX startade år 2023.
Linda har gedigen erfarenhet av att arbeta med kundupplevelse på
strategisk- taktisk- och operativ nivå, både från roller som managementkonsult och från olika linjeroller hos Trygg-Hansa. Senast kommer Linda från en roll som Head of Customer Experience hos Trygg-Hansa.
Linda har en stark passion för kundcentrering och grundade utifrån denna passion House of CX hösten 2022. Linda är också kursledare och lärare för kursen Customer Experience Management hos IHM Business School.
House of CX
House of CX verkar utifrån missionen att öka kundcentreringen och skapa hållbara organisationer som når ambitiösa mål. House of CX erbjuder tjänster inom fyra områden; Konsulting, Utbildning, Rådgivning och Inspiration och hjälper organisationer att uppnå högre kundnöjdhet, mer engagerade medarbetare och starkare affärsresultat.
Inriktning/specialitet: Linda har bakgrund som konsult med fokus på kundcentrerad affärsutveckling och har de senaste 12 åren arbetet med kundcentrering i olika roller hos Trygg-Hansa, senast i rollen som Head of Customer Experience.
Lindas utgångspunkt är att det är allas ansvar att förbättra kundupplevelsen och att kundcentrering ofta innebär ett transformativt arbete genom hela organisationen.
Yrkesroll:Sedan 2022 driver Linda House of CX samt är kursledare och lärare för kursen Customer Experience Management hos IHM Business School
Arbetsgivare: House of CX