Sakskadeförsäkringsdistributör Kunskapsuppdatering 2021 lanserad!

Sakskadeförsäkringsdistributör Kunskapsuppdatering 2021

Utbildningen vänder sig till dig som vill genomföra en relevant och aktuell utbildning inför årligt kunskapstest om försäkringsdistribution med inriktning sakskadeförsäkring generalist.

Årets utbildning uppgår till ungefär 10 timmar och kan tillgodoräknas i kravet om årlig fortbildning om minst 15 timmar. Vill ni ta del av både årets kunskapsuppdatering och tillhandahålla ett samlat intyg på minst 15 timmar ska ni anmäla er till Livförsäkringsdistributör – Fortbildning 2021, den lanseras senare i mars. Vill ni börja med kunskapsuppdateringen och senare uppgradera till fortbildning är det självklart möjligt.

Årets kunskapsuppdatering ger i år fördjupad insikt och kunskap i bland annat utveckling av god försäkringsdistributionssed, produkttillsyn, personuppgiftshantering och lagen om försäkringsdistribution. Bland nytillkomna eller uppdaterade kunskapskrav återfinns relevanta aspekter inom konsumenträtt, internationell försäkringsmarknad, egendoms-, avbrotts- och ansvars- och produktansvarsförsäkring samt databrottsförsäkring.

Läs mer och anmäl dig redan idag!

Sakskadeförsäkringsdistributör Kunskapsuppdatering

Fler nyheter

Stefan Cederbrand
Utveckla din säljgrupp tillsammans med Stefan

Nu fyller vi på vårt fortbildningsutbud med två fysiska kurser. 

Läs hela artikeln
Nu blir InsureEd än fler

Det är oerhört glädjande att Veronica Söderström med stor erfarenhet från att leda och producera E-utbildningar valt att ansluta sig till InsureEd.

Läs hela artikeln
Stefan Cederbrand ansluter till InsureEd

Vi är otroligt smickrande att Stefan med sin starka anknytning till branschen, brinnande intresse och energi och starka vilja att skapa utbildningsmöjligheter vill fortsätta denna resa med oss!

Läs hela artikeln
Har du erfarenhet av försäkringsdistribution och vill bidra till andra människors utveckling?

Kom och förstärk vårt team ytterligare. InsureEd söker nu dig som har erfarenhet av försäkringsbranschen och mötet, samtal med kund.

Läs hela artikeln